/ Dag boken /

Kan jag få min remiss?

 
Det är så otroligt drygt att bara gå och vänta på dagens sjukvård. Sen i Maj har jag mått dåligt, sen i Maj har jag sicksackat mellan vårdcentralen och mitt vanliga liv. Jag har tagit runt 15blodprov, ätit magsårs medicin, rönkat hjärnan för tumörer och nu, fast att jag har frågat varje gång, så kan dom börja fundera på om det är min skelning som kommit tillbaka. Jag opererade nämligen ögat för ca 10år sedan mot skelnig... så det jag kan ju självklart inte vara det! Förrutom att mitt ena öga försvinner iväg efter en halv skoldag för att det inte orkar längre. Det är som att all min ork börjar ta slut. Jag orkar inte läsa lika länge, efter en halv dag så är jag illamående, super trött (och då menar jag "jag kan  lägga mig ner och somna nu på en gång"- trött) Jag sover inte klokt och har jätte svårt att vakna på morgonen,. alarm hjälper knappt. Jag har svårt att fokusera på saker på kvällarna och ibland när jag rör mig frort, cyklar, kör häst, går, kör bil... är det som att bilden fryser sig. Jag känner att jag rör mig frammåt men synen är som kola, allt kommer lite för sent. 
 
Och det dryga är att ingen vill ge ut remisser för att "det ör någon annans jobb"... 
Tack för hjälpen då.
#1 / / Anonym:

anmäl till patientnämden om de inte sköter det rätt!

Svar: Ringde tull ögon o fick reda på att jag inte behövde någon remiss, har alltså väntat i onödan
Filigrunken