/ Dag boken /

novembver saknad

 
Mitt uppe i skolprojekt och kalasfixande så känner jag en ofantlig saknad till Spanien. För ett år sedan var jag där med den bästa världfamiljen man kan tänka sig att ha. Den var helt fantastisk. Någongång skall jag tillbaka, hälsa på och bara hänga i deras underbara trädgård. Kanske gå ett varv i byn? Titta förbi spirit, finaste hästen. Gå upp på berget och se hela vägen bort till bergen i León. Jag skulle åka tillbaka till Madrid. Springa en runda i parken. Gå in på reína sofia och kolla om Guernica fortfarande hänger kvar. Jag skulle äta kanin och åka till Valencia för att kasta i mig den godaste Paellan spanien kan erbjuda. Men jag vill se mer. Mitt lilla spanska hjärta vill se mer. Jag vill upptäcka alla hörn i spanien. Jag vill se, känna, smaka, dofta och bara var i spanien.
 
Längtar hem? eller bort?