/ Dag boken /

Veckoplanering

Oj en sån dag! Idag har jag varit i stallet nästan hela dagen, precis som igår. Igår var jag med Maria och tre hästar hos en kiropraktor i Fröjel. Hästarna kollades igenom och vi fick beröm för väl muskulerade och fina hästar. Tumme upp!! Efter det var det bara att jobba gärnet, väga upp mat, ta in och ut hästar, mocka boxar m.m. och vid 7 hade jag ridlektion på travaren Liston. 
 
Idag har jag hunnit med att tömmköra ett grinigt men bestämmt russ, ridit en skritt tur med bea och jobbat en massa i stallet. Vi har strött spiltor och boxar, mockat, fodratt m.m. Imorgon skall jag tillbaka till stallet och troligt vis hinner jag köra min lilla Artchi och tömköra några pojkar. Vi får se vad vädret och tiden bestämmer. 
 
På Fredag skall vi hämta Jouse och Hanna-Sara i Visby, de kommer nämligen med båten. I helgen är det tävling, årsmöte och förhoppningsvis skall vi ut och sladda på isen. Som sagt, vi får se vad vädret och tiden bestämmer.  Alltså jobba i stallet enda fram till fredag då jag skall försöka hinna med en körtur på förmiddagen.