/ Dag boken /

Nu är det slut :(

Då var det slut på det roliga, min tid som Goosip Girl fan är över... Såg sista avsnitet idag och nej, jag grät inte. Men det var såå fint! Hur ska jag klara mig utan en serie full med drama? Jag får väl helt enkel börja kolla på Pritty little liers eller någon annan komplicerad serie.
 
[Google bilder]
 
Annars då, vad har jag hittat på? Hade en lektion i vanliga skolan där alla (kanske 200 elever) samlades på en väg bakom skolan. Där hade polisen,brandkåren och ambulansen samlats för att berätta om hur en krock går till. I detta fall var det en bil som kört på en ungdom. En polis man stod och förklarade steg för steg hur ambulansen räddade gångaren samtidigt som de spelades upp framför oss. Sedan kom (en jätte ful) brandbil och klippte upp hela bilelen så att den bestod av beståndsdelar... När mannen kommit till den delen då ambulansen skulle rädda föraren var klockan 11, då rasten brukar börja... Hade detta vart i sverige så hade alla väntat tills det var klart utan att klaga. Här började folk gå iväg utan att säga ett ord... till och med lärare! Så där stod polisen och blickade ut över det som vart ett hav av ungdomar. 10min över 11 var de jag och kanske 10-15 elever som apploderade åt räddningstjänsten. Jag kan inte förstå hur folk kan klaga på att ingen lägger pengan på skolan här när det just avsatt två polisbilar, en brandbil, två ambulanser och ett 30:tals anställda för att informera elever och vuxna om hur viktigt detta är. och när det faktiskt avsätter så mycket folk (som antagligen skulle kunna rädda folk under den timmen) så går folk därifrån. Visst kan ett fåtal elever gå ifrån i sverige också, men här snackar vi nästan 200st. Vad är det här?
 
Efter den chocken hade jag Spanska lektion med Natacha där jag först fick göra en lsförståelse, som gick otroligt bra! Jag har nog aldrig presterat så bra på ett spanska test och då hade jag inte ens pluggat nu. Bekreäftelse för att det faktiskt har gått framåt här nere!! efter 1.5 timmes pluggande inomhus drog jag och min spanska kamrat u på stan. Eftersom Natacha slutat jobbet och jag var ledig tog vi oss friheten till att gå till en av de spansk-spanska barerna i Benavente. Ett mörkt rum med massa tjocka spanjorer, Bilder på tjurar och ett stort tjurhuvud på väggen (Huvudet var GIGANTISKT!!) Där fick jag beställa varsin Coca-cola med tapas till, utan hjälp såklart. Jag fick en mini skinkmacka och natacha en freterad räka. Jag fick även lära mig att Natacha tycker om allt med tjurtraditionen här i Spanien. Tjurfäktning, Torro Maromado.. allt! Hon vet så klart att det plågar djuren men när hon ser det live så glömmer hon all det där och ser bara kampen mellan människa och djur. För min egen del så gillar jag det inte alls. Jag skulle dock vilja se det men det är inget jag uppmuntrar.
 
Här hemma har jag mest letat runt efter saker att göra i Madrid och Valencia inför julen. Natacha SMSade även förut och berättade att vi skall till Valladold nästa torsdag som en special lektion... tydligen är det något speciellt i deras kloster då, ska bli spännande att se vad det är. Ska även kolla upp med svenskarna där om det vill träffas och tagga inför Madrid träffen som är om tre veckor, hoppas!
 
Och imorgon kommer Kim!! Längtar ihjäl mig, har kollat busstidtabellen tusen gånger. Så imorgon klockan 10 hoppar jag på Avanzabus mot Madrid för att äntligen få se honom igen! Tur att jag bara sov 3 timmar inatt så att jag kan somna av utmatning inatt...
 
Ha det fint, sverige!
 
p.s Vaknade med frost på fönstret och hela spanien glittrade av det... och klockan var nio! Som tur var fick jag njuta av sommarvärmen på eftermiddagen, sol och 23grader.